برگزاری ویژه برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک در شرق پایتخت

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های هفته ی ملی و روز جهانی کودک اظهار داشت: ویژه برنامه های این هفته از ۱۴ الی ۲۰ مهر ماه توسط کانون کودک و خانه های سلامت محلات سیزده گانه و با محوریت توجه به کودک به عنوان سرمایه های اجتماعی و برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی ها، نیازها و خواسته های کودکان امروز در سطح محلات منطقه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: تاکید بر ارزش درونی و ذاتی کودکان به عنوان انسان های مستقل، منحصر به فرد، مصمم به نفس و برخوردار از حقوق کامل و نقش اساسی کودکان در حفظ و بقای یک جامعه تصریح دوباره حقوق انسانی بنیادی کودکان مطابق با آنچه که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون حقوق کودک آمده است، درک ضرورت مراقبت های ویژه و کمک، هدایت و آموزش برای کودکان تا بتوانند تمام توانایی های بالقوه ساخته، دوره تحول به بزرگسالی را با سلامت پشت سر گذاشته و به اعضایی فعال برای جامعه تبدیل گردند. حق کودکان برای بقا و رشد، یعنی رشد و توسعه جسمانی، احساسی و اجتماعی و رفاه کودکان می بایست تا سرحد امکان محافظت شود.

شهردار منطقه ۱۳ همچنین از تشکیل دبیرخانه هفته ملی کودک، برگزاری تأتر و نمایش خیابانی، مسابقات آموزشی، نمایشگاه کارهای دستی کودکان در سرای محلات، اهدای هدیه به کودکان بیمار و بستری در بیمارستان های منطقه،  حضور کودکان در پروژه های مدیریت شهری در سطح محلات، اردوهای علمی و آموزشی و... به عنوان برنامه های اجرایی اداره آموزش های شهروندی به مناسبت هفته ملی کودک یاد کرد.

رحمان زاده در عین حال افزود: در این هفته بازدید مدیران شهری از مدارس و مراکز نگهداری از کودکان دارای معلولیت، برگزاری جلسات آموزشی سلامت محور برای والدین با موضوع تربیت فرزند، بازدید مدیران شهری از کودکان بستری در بیمارستان ها، برگزاری برنامه قصه گویی توسط مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها برای کودکان با همکاری کانون سالمندان محلات شهر تهران و برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی، آموزشی و هنری برای کودکان دارای معلولیت و خانواده آنها  و دهها برنامه با رویکرد های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و بانوان در دستور اجرا قرار گرفته است.

153
0 0