اجرای مانور همزمان «پناه گیری و تخلیه امن» در مرکز تهران

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تمرین و ایجاد آمادگی عمومی در مواقع بحرانی و حفظ و انسجام گروهی سازمان های عضو ستاد مدیریت بحران منطقه همزمان با هفته پدافند غیرعامل مانور پناه گیری و تخلیه امن اضطراری با فرض وقوع زلزله و حوادث ناشی از آن با مشارکت سازمان های مسئول و متولی مدیریت بحران و به کارگیری نیروها و تجهیزات و مشارکت شهروندان طبق سناریوهای از پیش تعیین شده برگزار شد.

طی تمهیدات صورت گرفته توسط ستاد بحران منطقه، مانورهایی هماهنگ با استفاده از ظرفیت و پتانسیل محلات به صورت همزمان برگزار شد. همچنین مدرسه هاجر واقع در خیابان خوش جنوبی از دیگر مکان هایی بود که مانور تخلیه ی امن و اسکان اضطراری در آن برگزار شد در این مانور شهردار، رییس آموزش و پرورش منطقه و جمعی از مدیران و مسئولین حوزه های ذیربط حضور داشتند و  طی آن دانش آموزان ضمن کسب آمادگی در مواجه با بحران و همچنین یادگیری شیوه های صحیح پناه گیری و شناسایی نقاط امن مدرسه، به تمرین مشارکت پرداختند.

این گزارش می افزاید در این مانور با فرض وقوع حوادثی مانند زلزله و نشت گاز و آتش سوزی، شرکت کنندگان به تمرین مواردی همچون مواجهه با مصدومان، حرکت در مسیرهای ایمن، برقراری نظم، امنیت و آرامش، اسکان تخلیه شدگان در چادرهای امدادی و ارایه خدمات امدادی به آسیب دیدگان پرداختند.

گفتنی است در اجرای این مانور نهادهایی مانند جمعیت هلال احمر، پلیس راهور، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، شرکت های آب، برق و گاز و گروه داوطلبان واکنش اضطراری محله (دوام) مشارکت داشتند.

130
0 0