گروه های مردمی امدادرسان در شهر شیراز تقویت شود

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، احمدرضا دستغیب در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: نقش هلال احمر به دلیل بهره‌گیری از نیروهای مردمی بی بدیل است.

وی با اشاره به نقش سازمان اتش نشانی شهرداری شیراز در امدادرسانی‌ها خاطر نشان کرد: نفوذ پذیری هلال احمر به دلیل وجود جامعه داوطلبی در جامعه بسیار بیشتر از دیگر نهادهای امدادرسان است.

دستغیب ابراز کرد: شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان نهاد مردمی آمادگی همراهی و همکاری با هلال احمر را دارد.

دستغیب با استقبال از طرح استقرار پایگاه کوهستانی هلال احمر در پارک دراک گفت: به شهردار شیراز توصیه کردم حتما با نگاه مساعد محلی را جهت استقرار تیم امداد و نجات کوهستان در اختیار هلال احمر قرار دهد.

سیروس پاک‌فطرت عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: اهمیت احساس امنیت از خود امنیت کمتر نیست و وجود هلال احمر حس امنیت را در کنار نهادهای امدادرسان به مردم القا می‌کند.

وی با بیان اینکه هلال احمر از نهادهای امدادی به روز است، افزود: هلال احمر همواره در امدادرسانی‌ها پیشگام است.

پاک فطرت از پارک دراک به عنوان یک ظرفیت گردشگری و تفریحی جدید در شیراز یاد کرد و خواستار تسریع در استقرار پایگاه امدادی هلال احمر در کوه دراک شد.

مدیرعامل هلال احمر استان فارس نیز گزارشی از فعالیت‌های این جمعیت در شیراز ارائه کرد و گفت: ایجاد یک اردوگاه آموزشی و تفریحی، ایجاد پایگاه کوهستانی دراک و تدوین نقشه خطرپذیری شهر شیراز از جمله اولویت‌های جمعیت هلال احمر در شیراز است.

درویشی با بیان اینکه توسعه و تجهیز هلال احمر شیراز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: شهر شیراز به دلیل شرایط ویژه یک کلان شهر به تدوین نقشه  خطرپذیری نیازمند است.

وی افزود: در مناطق قدیمی و با فشردگی جمعیت لازم است آمادگی مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه‌ای با مشارکت مردم داشته باشیم.

مدیرعامل هلال احمر فارس از شورای شهر و شهرداری شیراز خواست برای تدوین نقشه خطرپذیری شهر شیراز با هلال احمر همکاری کنند.

119
0 0