دومین مجمع شورای روابط عمومی‌های شهر تهران برگزار شد

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مجمع شورای روابط عمومی‌های شهرستان تهران به ریاست مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران و با حضور دستگاه‌های عضو این مجمع در تالار اجتماعات شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برگزار شد.

ایمان قربانی مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران، هدف از برگزاری مجمع روابط عمومی‌های شهرستان تهران در شستا را آشنایی با این سازمان عنوان کرد و افزود: این مجمع به صورت دوره‌ای در ادارات و سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود تا ضمن آشنایی همه دستگاه‌ها با حوزه کاری دیگر سازمان‌ها، تعامل و هم‌افزایی در بحث اطلاع‌رسانی شهرستان تهران به صورت مطلوب انجام پذیرد.

حسین محمدی مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیز به برگزاری چهاردهمین همایش روابط عمومی الکترونیک اشاره کرد و گفت: شستا مجموعه‌ای است که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و.. فعالیت می‌کند و در زمینه مشکلات اقتصادی کشور و صنعت مجموعه‌ای توانمند است.

وی یکی از وظایف خطیر روابط عمومی‌ها را اطلاع رسانی و آگاهی بخش به مردم برای برون رفت از چالش‌های اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: شستا با حدود ۴۲ میلیون نفر عضو در عرصه‌های مختلف اقتصادی کشور فعالیت دارد و سالانه حدود چهار هزار میلیارد تومان درآمد دارد. این مجموعه صرفاً شامل شرکت‌های بزرگ نیست و شرکت‌های کوچک و کم بازده را نیز در بر دارد و در روند اشتغال و اقتصاد کشور نقش بزرگی را ایفا می‌کند.

محمدی همچنین به ایفای نقش مجموعه شستا در مسائل اجتماعی و بیمه اجتماعی اشاره کرد و افزود: این شرکت با تعداد ۴۰۰ شرکت فعال و برخی کارخانه‌ها در تلاش است تا برخلاف تصورهای موجود در مورد این سازمان اتفاقات بهتری را رقم زند.

وی ادامه داد: امیدواریم در مدتی که در شستا خدمت می‌کنیم در حوزه ارتباطات بتوانیم خدمات درست و منطقی به مردم و جامعه بدهیم، مردمی که خود نیز بخشی از جامعه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی هستند.

تقوی نژاد معاون مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز به روند اجرای کارهای مطلوب در سازمان خود اشاره کرد و افزود: از وظایف مرکز ارتباط و بین‌الملل شهرداری تهران رصد نمودن، راهبری و مدیریت در حوزه ارتباطات است.

معاون مرکز ارتباطات شهرداری تهران افزود: ۱۲۷ مدیر روابط عمومی در حوزه‌های مدیریت، معاونت و … در شهرداری تهران فعالیت دارند و در مجموع ۱۲۰۰ پرسنل در روابط عمومی‌های زیر مجموعه شهرداری مشغول فعالیت هستند. برخی از این شرکت‌ها و سازمان‌ها نظیر خدمات اجتماعی و میادین میوه و تره بار نقش مهمی در حوزه ارائه خدمات به شهروندان دارند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران با وجود بدهی و حجم گسترده حوزه فعالیت خود، توانسته خدمات خوبی ارائه دهد بویژه در بحث خدمات اجتماعی به عنوان مثال در سال گذشته با وجود سامان سراها و گرمخانه‌ها حتی یک مورد فوتی کارتن خواب‌ها را نداشتیم.

تقوی نژاد همچنین افزود: روابط عمومی مناطق ۲۲ گانه شهرداری و معاونت‌ها در حوزه‌های مختلف شهری، فرهنگی، اجتماعی و … آمادگی لازم برای تعامل با دستگاه‌های شهرستان را اعلام نمود.

محمدی مدیر روابط عمومی بانک ملی به خدمات ارزنده بانک ملی برای ارائه به مشتریان اشاره کرد و افزود: تعداد تسهیلات و خدمات ارائه شده از سوی بانک ملی به مردم بیش از ۵۰ درصد سایر بانک‌ها بوده و این بانک علاوه بر ارائه خدمات بانکی در حوزه مسؤولیت‌ها اجتماعی مناطق محروم نظیر مدرسه سازی و کارهای فرهنگی نظیر ایجاد موزه بانک ملی نیز خدمات ارزشمندی را به ثبت رسانده است.

محمدی به انجام و ارائه خدمات سامانه سیبا برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود: این خدمات به دلیل هزینه بسیار در ابتدای امر، تنها توسط بانک ملی حمایت شد و اولین بانکی که از کارت ملی رونمایی کرد، بانک ملی است.

حیدری مدیر روابط عمومی خبرگزاری کار ایران مسؤولیت رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: با سرعت تحولات در حوزه اخبار و اطلاع رسانی، مسؤولین حوزه خبر نیز باید خود را با این سرعت وقف دهند. امروزه رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و مجموعه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند نه تنها حقیقت را به مخاطبین ارسال می‌کنند بلکه پا را فراتر نموده و برای قبول و پذیرش حقایق در جامعه نقش پر رنگی را ایفا می‌کنند که نشان دهنده مسؤولیت بزرگی است که بر عهده ماست.

وی ادامه داد: با وجود خبرگزاری غیر دولتی که در یک دهه اخیر پا به عرصه گذاشتند قطعاً ما در جریان پیشرفت تکنولوژی از مرز خبر گزاری خبرگزاری‌ها فراتر خواهیم رفت.

مدیر روابط عمومی خبرگزاری کار ایران به نوع و فعالیت خبرگزاری ایلنا اشاره کرد و افزود: ماهیت این خبرگزاری اطلاع رسانی در حوزه کار و جامعه است و باید تلاش کنیم نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسیم و برای کارآفرینان و کارفرمایان فرصتی را به وجود آوریم تا مشکلات و معضلات خود را حل نمایند.

وی ادامه داد: به هر حال با توجه به اتفاقات کشور، تمام آنهایی که در حوزه برنامه‌ریزی دستی بر آتش دارند سال ۹۸ را سالی سخت‌تر می‌دانند و تلاش ما باید در راستای ایجاد انگیزه و امید باشد تا بتوانیم این دوره را با سربلندی و موفقیت طی نمائیم.

غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاست گذاری در راستای برگزاری چهاردهمین همایش روابط عمومی و هشتمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت افزود: با ارتباطات خیلی از مسائل را می‌توان حل کرد و از خیلی مشکلات و معضلات می‌توان با موفقیت رد شد.

وی افزود: روابط عمومی آگاه، دانا و توانمند باعث افزایش شادی و نشاط در سازمان مربوطه و توسعه پایدار در جامعه می‌شود.

محمد سلطانی‌فر رئیس کمیته علمی برگزاری چهاردهمین همایش روابط عمومی و هشتمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت نیز افزود: نقطه تحول در جامعه، روابط عمومی‌ها هستند و هر یک از روابط عمومی‌ها باید در حوزه و مسیر خود بازنگری داشته باشند تا بتوانیم با چالش‌ها مقابله کنیم.

سلطانی فر افزود: با صرفه‌جویی می‌توانیم از شرایط سخت و بحران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … در سال ۹۸ با موفقیت عبور کنیم.

رستمی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، استفاده از ظرفیت و توان علمی دانشجوها، استفاده از فن‌آوری های نوین در تهیه اخبار، اطلاعات، حتی بروشور و تقویم و استفاده از خبرهای مثبت را از راهبردهای روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد.

120
0 0