شهر را نمی توان بدون مشارکت اداره کرد

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ تهران، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: شهر را نمی‌توان بدون مشارکت اداره کرد البته این مشارکت شامل مشارکت اقتصادی و اجتماعی است. طی یک سال گذشته در منطقه ۲۱ نیز همین رویه مشارکت جاری بوده است.

وی افزود: ظرف یک سال گذشته در این منطقه بیش از ۱۰ معبر و ۳ بوستان مشارکتی افتتاح شده است. دو هفته پیش نیز ۳ بوستان مشارکتی کلنگ زنی شده است.

وی درباره پروژه دو گاز نیز که از پروژه‌های مشارکتی است در نظر داریم تا ظرف یک سال آن را به بهره برداری رسانیم.

شهردار منطقه ۲۱ تهران تصریح کرد: دو لکه کوچک بافت فرسوده در این منطقه داریم که ۴۵ درصد آن نوسازی نیز شده است. متأسفانه این منطقه از حمل و نقل ریلی محروم است اما طرح حمل و نقل ریلی یا ال آر تی برای این منطقه به شورای عالی ترافیک رفته و بعد از تصویب آن شا الله شاهد حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۱ خواهیم بود. موضوع بی آر تی نیز از طریق اتوبان لشکری درحال پیگیری هستیم و امیدواریم محقق شود.

رحمانی در پاسخ به سوالی درباره برج باغ در منطقه ۲۱ گفت: زمین این منطقه متعلق به شهرداری نیست و متعلق به کارمندان شهرداری است. هیچ درختی در آن وجود ندارد به علاوه این زمین در تعریف باغ قرار نمی‌گیرد و این موضوع مرتبط با منطقه نیست.

وی درباره نیروهای کار نیز عنوان کرد: یکی از اهداف ما آن است که در صنایع از نیروهای بومی منطقه استفاده شود البته ما نمی‌توانیم تکلیف کنیم اما صنایع را تشویق به استفاده از نیروهای بومی کنیم.

وی درباره اقدامات انجام شده درخصوص آسیب‌های اجتماعی توضیح داد: در این زمینه چندین نهاد متولی هستند و شهرداری منطقه نیز برای این موضوع مددسرا دارد و با همکاری مرکز آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران به کارتن خواب‌ها و دیگر معضلات اجتماعی می‌پردازد. در خصوص مال سازی در این منطقه هم هیچ مالی خارج از ضوابط و قوانین نیست.

رحمانی در خصوص آلودگی صوتی فرودگاه در این منطقه توضیح داد: طی تلاش‌هایی که با دستگاه‌های مختلف انجام شد و طبق مصوبه صورت گرفته، پرواز از ساعت ۱۲ شب الی ۵ صبح انجام نمی‌شود و تنها پروازهای خاص و امنیتی انجام می‌شوند.

شهردار منطقه ۲۱ تهران درباره تخلیه شبانه نخاله در منطقه اظهار داشت: در هرکجا زمین بایر باشد و نظارت نیز وجود نداشته باشد ممکن است شاهد این امر باشیم. البته زمین‌های بایر می‌توانند به عنوان فرصتی برای توسعه شهری محسوب شود. تلاش ما این است که اطراف این زمین‌ها را ایمن سازی کنیم تا از این امر جلوگیری شود و تاکنون نیز تا حدودی انجام شده است.

رحمانی درباره ساماندهی دستفروشان منطقه نیز بیان کرد: ایجاد هر روز بازار و راهنمایی دستفروشان به این مکان یکی از امور انجام شده در جهت ساماندهی این فروشندگان بوده است.

149
0 0