۳۵ درصد اقدامات منطقه ۲۲ فراغت محور خواهد بود

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرنگار مهر، نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ پایتختدر نشست خبری ظهر امروز خود با خبرنگاران اظهار داشت: در این منطقه همزاد شده ایم با بلند مرتبه سازی و ساخت و سازهای بی قاعده؛ البته این منطقه جدای از این شهرت به بی‌انضباطی شهری پر از زیبایی‌های شهری است که بخشی از آن به طبیعت بکر و دست نخورده‌اش است.

وی ادامه داد: سه هزار هکتار از مجموعه نزدیک به حریم شهری شامل بوستان‌های جنگلی هستند و در شمال منطقه هم سلسله جبال البرز را شاهدیم که ظرفیتی خوب محسوب می‌شود.

نوذرپور گفت: هشت روستا در این منطقه داریم که همین ها حافظان فرهنگ شهر و منطقه هستند که با مشارکت آنها جشنواره های متعدد بومی و فرهنگی برگزار کردیم.

شهردار منطقه ۲۲ به وجود دریاچه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این دریاچه نقش ب سزایی در آب و هوای مطلوب این منطقه داشته است.

وی ادامه داد: با رویکرد مقابله با جمعیت پذیری طرح تفصیلی این منطقه طراحی و تأیید شد که به افزایش انضباط شهری کمک خواهد کرد و راهکارهای خوبی برای حل مشکل حمل و نقل شهری در این منطقه در آن وجود دارد.

نوذرپور خاطرنشان کرد: این طرح تفصیلی می تواند برای آینده منطقه ۲۲ را برای شهر تهران حفظ کند و جایگاه فراموش شده این منطقه را به منطقه بازگرداند.

شهردار منطقه ۲۲ تهران در پاسخ به این سوال که آیا طرح تفصیلی می تواند مشکلات این منطقه را حل کند یا خیر گفت: ما اصول کلیدی که در این طرح به آنها اشاره شد چند مطلب جدی است.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست در اولویت ما قرار گرفت یعنی اینکه هیچ اقدامی در فرایند کارهای ما رخ نمی دهد که منجر به تخریب محیط زیست بشود.

نوذرپور گفت: دوم اینکه افزایش کیفیت کارها در دستور کار قرار دارد و سوم اینکه قرار است منطقه ۲۲ نقش فرامنطقه ای خود را به دست آورده و آن را ایفا کند.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: این منطقه منطقه ای است که در حوزه فراغت محوری جایگاه ویژه ای دارد و از همین رو قرار است ۳۵ درصد اقدامات ما صرف افزایش موضوعات فراغت محور باشد.

وی تصریح کرد: توجه به تبدیل قطب آموزش و تحقیقات و علم محوری و همچنین تبدیل به قطب امداد و نجات دو اقدام دیگر در این منطقه به واسطه اجرای طرح تفصیلی خواهد بود.

نوذرپور به ارتقای کیفیت زیست در منطقه آن هم از طریق افزایش سرانه های مورد نیاز اشاره کرد و گفت متاسفانه سرانه های هفتگانه شهری در این منطقه به درستی تأمین نشده است.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: کاهش جمعیت پذیری از طریق عدم ساخت مال‌ها و مراکز خرید یکی دیگر از رویکردهای طرح تفصیلی است و البته به این رویکرد باید رویکرد تقویت حمل و نقل عمومی داخل منطقه را هم اضافه کرد.

وی ادامه داد: از نظر ما ذی نفعان بزرگ حاضر در منطقه مثل مال‌ها و مجتمع های مسکونی بزرگ باید پای کار بیایند تا خطوط مترو و حمل و نقل عمومی در این منطقه توسعه یابند.

139
0 0