هر چهار مرز برای تردد زوار باز است

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی در نشست خبری صبح امروز گفت: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۹۰۸ نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار گذرنامه صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۹۷ درصد افزایش صدور گدرنامه داشتیم و ۴۰۰ هزار برگ تردد صادر شده است. 

ذوالفقاری ادامه داد: تا این لحظه بیش از سه هزار و صد دستگاه کامیون حامل بار از کشور خارج شده و تا حدود ۶ هزار کامیون امکانات تغدیه را خارج خواهند کرد. 

به گفته وی در حال حاضر ۴ مرز چذابه، شلمچه، مهران و خسروی باز هستند. 

وی گفت: طبق آمار از اول صفر تا ۷ صفر ۴۷۹ هزار نفر از مرزها خارج شده اند و وارد خاک عراق شدند که نسبت به همین بازه زمانی در پارسال ۳۳۹ درصد افزایش را داشتیم. سال گذشته در این بازه زمانی ۱۰۹ هزار نفر و ۱۸۶ نفر از مرز خارج شده بودند.

رئیس ستاد اربعین حسینی بیان کرد: بیشترین عبور را از مرز مهران داشتیم که امیدواریم زوار همکاری کنند تا دچار ازدحام در مرز مهران نشویم. 

وی ادامه داد: در ارتباط با زوار خارجی و خصوصا پاکستانی ها از مرزها عبور کردند. ما در مرزهای آذربایجان، ترکیه و افغانستان ستاد استقبال از زوار را در نظر گرفتیم. از طرف عراق در مرز شلمچه برای هبور زائران خارجی داریم که گفتند از این مرز عبور نکنند در حالیکه ما توافق کرده بودیم زوار خارجی از این مرز عبور کنند و در حال رایزنی هستیم.

تکمیل می شود....

156
0 0