تدابیر جدید در سال ۲۰۲۰میلادی برای ارائه خدمات بیشتر به پناهندگان

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار را نشانه‌ای از تلاش کشور ایران در جهت برقراری صلح و امنیت در جهان دانست و اضافه کرد: شهید سلیمانی مردی با وجدان و مدافع حقوق مردم بود به همین خاطر پس از شهادت مظلومانه‌اش نه تنها مردم ایران بلکه مردم دیگر کشورها نیز از این حادثه ناراحت و دلگیر شدند. این شهید والامقام قلب مردم دنیا را تسخیر کرده بود.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم در سال نو میلادی تدابیر جدیدی در خصوص همکاری سازمان‌های بین المللی فعال در امور اتباع با جمهوری اسلامی ایران اندیشیده شود چراکه ما بر این باوریم در زمینه خدمات‌دهی به پناهندگان باید تصمیمات بهتر و بزرگ‌تری گرفته شود.

محمودی اظهار کرد: کشور ایران به دلیل ۴۰ سال خدمات دهی به اتباع و مهاجرین خارجی تجربیات زیادی را کسب کرده است و ما این آمادگی راداریم که تجربیات خود را در اختیار دیگر کشورها بگذاریم.

در ادامه ایوو فریسن نیز با تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات گسترده به پناهندگان گفت: در مجمع جهانی پناهندگان که چندی پیش در سوئیس برگزار شد فعالیت‌های کشور ایران در حوزه ارائه خدمات به پناهندگان مطرح شد و امیدواریم تا سازوکاری برای حمایت‌های بیشتر از کشور ایران داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در سال نو میلادی تلاش خواهیم کرد تا با کمک کشور ایران، افغانستان و پاکستان به یک سازوکاری مربوط به پایه کار آمدن سازمان‌ها و نهاد بین المللی فعال در حوزه پناهندگان برسیم.

133
0 0