کرونا مانع فعالیت ‌فرهنگسراها نیست

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

محمدرضا جمالی مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: ویروس کرونا عامل بروز بحران در کشور و سبب تعطیلی امور هنری و فرهنگی شده است و فرهنگسراها می‌توانند با استفاده از فضای مجازی بار این تعطیلی‌ها را به دوش بکشند. این رویکرد می‌تواند ابعاد گوناگونی اعم از هنری، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و دینی داشته باشد.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم که نمایشگاه‌های مجازی با موضوع هنرهای تجسمی و حجمی برگزار کنیم که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد، به طوری که این امر برای ما چندان متصور نبود. این فضا امکان ارتباط دوسویه را برای مخاطبان فراهم آورده است و گفت وگوهایی بین مخاطبان و صاحبان اثر شکل می‌گیرد.

جمالی درباره علل موفقیت نگارخانه‌های مجازی گفت: قبل از شرایط موجود، همیشه این بهانه وجود داشت که فرصت برای بازید از نمایشگاه‌های هنری فراهم نیست، اما با راه‌اندازی نگارخانه‌های مجازی این امکان برای مخاطبان فراهم شد و آن‌ها در هر موقعیتی می‌توانستند بازدیدکننده نمایشگاه‌ها باشند. البته تأکیدمان این است که زمان این نمایشگاه بیش از ۱۰ دقیقه نشود تا همه فرصت تماشا داشته باشند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ ادامه داد: در میان مناطق مختلف تهران، منطقه ۱۰ بیشترین میزان برنامه‌سازی در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است. این استقبال برای ما یک افسوس هم داشت، زیرا از این ظرفیت غفلت کرده‌ایم، درصورتی‌که این اتفاق می‌توانست سال‌های گذشته رخ دهد. در فعالیت‌هایمان سعی کرده‌ایم از اطناب و بیهوده‌نویسی جلوگیری کنیم، زیرا دریافته‌ایم که سه مقوله سرعت، صحت و دقت می‌تواند باعث موفقیت اقداماتمان شود و در غیر این صورت به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابیم.

وی در پاسخ به اینکه مخاطبان فعالیت‌های مجازی چه اقشاری هستند، گفت: بیشتر زنان مخاطبان اقدامات فرهنگسراها هستند، چون به لحاظ زمانی این امکان برایشان مهیاست و برای همین تلاش می‌کنیم که سلیقه و خواست آن‌ها را در نظر بگیریم.


گفتنی است؛ علاقمندان برای بهره مندی از برنامه‌های مجازی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۰ می‌توانند از صفحات اینستاگرام به نشانی: @farhangsara_attar khane.farhang.hara، @mojtama.farhangi.etemad ،@tohidkhf10
و@museum_martyrs_eghbali بازدید کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن :۵۵۷۱۸۱۴۳ تماس بگیرند.

153
0 0