ایران همدل؛ از سلبریتی ها تا چهره های سیاسی

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرنگار مهر، «ایران همدل» نامی است که احتمالاً این روزها در فضای مجازی بیشتر از هر جای دیگری به گوشمان خورده است.

نامی که این بار بنیان گذار آن سلبریتی ها نبودند اما بسیاری از آنها برای نشر این عنوان پیش قدم شدند.

«ایران همدل» پویشی است که طی روزهای گذشته و به دنبال سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر به راه افتادن رزمایشی گسترده برای مواسات و همدلی با نیازمندان مطرح شد. به دنبال تاکیدات حضرت آیت الله خامنه ای بر کمک مومنانه به فقرا، حساب توییتری پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب با انتشار پیامی از پویش «ایران همدل» رونمایی کرد.

به دنبال انتشار پیام این پویش بسیاری از افراد مشهور جامعه، در فضای مجازی به آن پیوستند و از دیگر افراد نیز برای شرکت در کمک رسانی به هموطنان نیازمند دعوت کردند.

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال، اولین فردی بود که با انتشار پیامی در اینستاگرام به ایران همدل پیوست و از رضا صادقی، رامبد جوان، رضا رشیدپور و مجمد جواد آذری جهرمی برای شرکت در این پویش دعوت کرد. بیرانوند در فضای مجازی با اشاره بر آُیب دیدن بسیاری از کسب و کارها به دلیل شیوع کرونا و لزوم کمک به یکدیگر نوشت: منِ علیرضا بیرانوند به نظرم میرسه که باید هوای همدیگه رو داشته باشیم. اگه پولی داریم به همدیگه قرض بدیم. اگه میریم تو سوپر مارکت، توی قصابی، توی میوه فروشی و … میدونیم که توی اطرافیانمون کسی هست که توان خرید نداره، اگه ۲ کیلو میوه می‌خریم، ۱ کیلو هم برای همدلی کردن با بقیه بخریم و جوری که کسی نفهمه و آبرو و احترام طرف حفظ بشه اون رو در اختیارش قرار بدیم. به این کار میگن مواسات کردن.


دم ماه مبارک، منم تصمیم گرفتم واسه بچه محلهای قدیممون که مشکل مالی دارند؛ کمک بفرستم تا باهاشون همدلی کنم.
ماه رمضون فرصت همدلیه. هوای همدیگه رو داشته باشیم؛ از همدیگه گره‌گشایی کنیم. #ایران_همدل.

زنجیره‌ای که به دست دروازه بان تیم ملی پایه گذاری شد، ادامه یافت و طی روزهای گذشته رامبد جوان نیز با انتشار پستی در اینستاگرام از پیوستن به این پویش خبر داد و نوشت: «سلام امیدوارم که خوب باشین و از کرونا به دور.

علیرضا جان بیرانوند منو به یه کمپین به اسم ایران همدل دعوت کرده، که یادمون باشه توی این روزای سخت کرونا همه کنار همیم و تا اونجایی که می‌شه به همدیگه کمک می‌کنیم، من با کمال میل به این کمپین می‌پیوندم و البته من از اسفند هم به دعوت دوست عزیزم اشکان خطیبی در پویش من باهاتم سعی کردم در کنار اون‌ها همین کار رو بکنیم و با بقیه رفقای هنرمند و ورزشکارمون تا جایی که از دستمون براومد، باری از روی دوش هموطن‌هامون برداریم.

واقعاً الان این اسم‌ها مهم نیستن همه باید با هم و در کنار هم کمک کنیم تا شاید چند ماه دیگه زندگی به شکل سابق خودش برگرده. امیدواریم.»

از کمک به نیازمندان در عصر جدید تا رزمایش همدلی

قطار ایران همدل این بار به احسان علیخانی مجری تلوزیون، رسید و وی نیز با دعوت رامبد جان در کمک به نیازمندان کشور شریک شد. علیخانی در حساب اینستاگرام خود نوشت: «سلام رفقا

رامبد عزیز من رو به پویش ایران همدل دعوت کرده، ٢ تا نکته بگم که حال خودم و رفقام خوب بشه.

۱- به لطف و معرفت شما رفقا و مردم عزیز، مخاطبین عصر جدید از اول نوروز تا این لحظه نزدیک ١٧٠ هزار تا بسته ارزاق به نقاط محروم، تهران، قم، مازندران، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، همدان، فارس، أصفهان و خانواده ١٠ هزار زندانی ارسال شده که گزارش‌های این همدلی مبارک بزودی در قالب گزارش تصویری پخش خواهد شد، انشالله ٣٠ هزار بسته دیگه در حال بسته بندیه و در هفته اول ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد که برسیم به رکورد تهیه ٢٠٠ هزار بسته ارزاق مردمی برای هموطنان بی بضاعت در یک برنامه تلویزیونی با محبت و عشق تماشاگران عصر جدید.

کلی انسان با شرف شبانه روز با عشق در تمام این ایام کار کردند برای تهیه، بسته بندی، ارسال و توزیع بسته‌ها که من دست تک تکشونو میبوسم.

۲- خودم حتماً شخصاً ٥٠ تبلت دانش آموزی، مدل ساده و کار راه انداز، هدیه می‌کنم به ٥٠ دانش اموز که هیچ وسیله‌ای برای ارتباط اینترنتی جهت آموزش درسهاشون در مناطق محروم ندارن. مخلصیم. دل تنگم / ماه مبارک رمضان مبارک.»

اما در کنار چهره‌های هنری و تلویزیونی، شخصیت‌های سیاسی کشور نیز برای مشارکت در کمک مومنانه و همدلی با هموطنان نیازمند آن هم در ماه میهمانی خدا، به پویش ایران همدل پیوستند.

دعوت نماینده مجلس از گروه‌های جهادی برای کمک مومنانه

محمد باقر قالیباف نماینده تهران در مجلس یازدهم نیز با پیوستن به پویش ایران همدل و دعوت از گروه‌های جهادی برای شرکت در این حرکت، در حساب اینستاگرام خود نوشت: از همان روز نخست که رهبر معظم انقلاب همه را به تلاش و برنامه ریزی در جهت برگزاری رزمایش همدلی و مواسات دعوت کردند، بسیاری از خیریه‌های محلی و منطقه‌ای، هیئات مذهبی، پایگاه‌های بسیج و نهادهای دولتی و غیردولتی تلاش کردند تا هر کدام برای رقم زدن ماه رمضانی متفاوت قدم بردارند. ماه رمضانی که با موج همدلی عمومی مردم برای رفع مشکل از هم شناخته شود.

حالا و با شروع ماه مبارک رمضان، پویشی ملی راه افتاده است تا همۀ این تلاش‌ها را یکجا و متحد در کنار هم جمع کند. از آوای خوش هر کدام از این اقدامات مؤمنانه، صدایی گوش‌نوازتر بسازد و همه ما را فارغ از هر تفاوتی که داریم دور مفهومی ارزشمند به نام # ایران_همدل جمع کند. پویشی که دفتر نشر رهبر انقلاب با هدف دعوت عمومی از همۀ افکار و سلیقه‌ها و نه فقط قشری خاص به راه انداخته است و همین، امتیاز ویژۀ این پویش ملی است. # ایران_همدل با مشارکت همۀ ما ممکن می‌شود؛ ایران همدل یعنی ایران هم‌صدا؛ یعنی ایران متحد؛ یعنی همه با هم برای لبیک به یک اقدام هوشمندانه. ایران همدل یعنی مردمی که به فکر هم هستند، مردمی که مسیری جدید در دل هر سختی و دشواری باز می‌کنند و مردمی که مفهوم متعالی مواسات را همدلانه معنا می‌کنند. درد دیگری را درد خود می‌دانند و به دنیا نشان می‌دهند که نه تنها می‌توان در اوج مشکلات، حریص‌تر و خودخواه‌تر و تندمزاج‌تر نشد که حتی می‌توان با پیروی از آیین مهربانانه‌ای که اهل بیت آموخته‌اند، دست‌ودل‌بازتر و خوش‌اخلاق و مهربان‌تر و همدل‌تر هم شد.

در همین راستا ما هم که برای رزمایش همدلی برنامه‌ریزی عملیاتی کرده بودیم، با هم‌افزا کردن همۀ تلاش‌های مردمی و جهادی قرارگاه امام رضا علیه‌السلام ذیل پویش سراسری ایران همدل تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا با انگیزه و توانی مضاعف در این مسیر قدم برداریم. در نهایت برای اینکه زنجیره همدلی قطع نشود، از همه گروه‌های مردمی و جهادی و همچنین منتخبین مجلس یازدهم دعوت می‌کنم تا در این امر خیر و انسان‌دوستانه سهیم شوند و هر یک به هر شیوه‌ای که صلاح می‌دانند در پویش مومنانه و مهربانانۀ # ایران_همدل مشارکت کنند و زنجیرۀ همدلی را به تمام نقاط ایران گسترش دهند.

شرکت عضو کابینه دولت در پویش همدلی

وزیر جوان کشور نیز دیگر چهره سیاسی شرکت کننده در این پویش بود که با دعوت بیرانوند وارد این چرخه شد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، در فضای مجازی با انتشار مطلبی در این باره نوشت: علیرضا بیرانوند دیشب منو برای همدلی با مردم ایران در شرایط اقتصادی سخت کرونا و سردادن شعار # ایران_همدل دعوت کرد. منم به همراه معاونین خودم تصمیم گرفتیم به مدت پنج ماه، یک چهارم حقوق ماهانه رو کنار بگذاریم برای داشتن سهم کوچیکی تو این همدلی.

از همه همکاران وزارتخونه هم با ارسال یک نامه دعوت کردم تا اون‌ها هم هر درصدی که می‌تونند رو کنار بگذارند تا مبلغ جمع شده رو به‌وسیله سازمان‌های مردم نهاد، برای بچه‌های محروم جنوب کرمان تبلت بخریم که از آموزش جا نمونند.

منم باید از چند نفر دعوت کنم تا این زنجیره‌ی هم‌دلی قطع نشه؛ اما این بار می‌خوام سنت شکنی کنم و از سلول‌های اقتصاد دیجیتال کشور دعوت کنم به این حرکت بپیوندند.

از اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل، رایتل)، شرکت‌های اسنپ، تپسی، کافه‌بازار، صبا ایده (آپارات)، تخفیفان، آسان‌پرداخت، هفت‌هشتاد، به‌پرداخت ملت، دیجی‌کالا و همه‌ی شرکت‌های اکوسیستم نوآوری دعوت می‌کنم تا فارغ از تنوعی که دارند، هم‌دلی‌شان را در ایفای مسوولیت اجتماعی تحقق ببخشند؛ به هر روشی که مناسب‌تر می‌دانند و با هر واژه‌ای که می‌پسندند «هم‌دلی از هم‌زبانی خوش‌تر است»! دعوت‌تان می‌کنم در روزهای پیش رو برای تحقق رویاهای همه مردم ایران مبارزه کنیم و هر کدوم با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد به یک منطقه خاص رسیدگی کنیم تا در ماه مبارک رمضان، تنها صدای ایران، همدلی باشه و #همه‌باهم، آجر به آجر #ایران_همدل و آینده روشن را بسازیم.

اپراتور ایرانسل نیز دیگر شرکت کننده پویش ایران همدل بود که با دعوت آذری جهرمی در این مسیر قرار گرفت و با اعلام کد دستوری #۱۴۴۱* به این حرکت مردمی پیوست.

حساب کاربری پویش ایران همدل در اپلیکشن اینستاگرام نیز با انتشار تصاویر متعدد از فعالیت گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا و کمک رسانی به نیازمندان در حال فعالیت است.

این حساب کاربری با انتشار مطالبی در راستای رزمایش گسترده همدلی و مواسات به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی همه مردم را به شرکت در این حرکت عظیم در ماه خدا دعوت کرده است.

155
0 0