صدور ۵ هزار اخطار برای واحدهای صنفی متخلف در منطقه چهار

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا آراسته با بیان این خبر افزود: از ابتدای سال ۹۸ با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق اجرای رأی قلع بنا، صدور اخطاریه، جمع آوری ابزار و مصالح، پلمپ واحدهای غیر مجاز و … اعمال قانون و رعایت ضوابط شده و در همین راستا در سال گذشته، ۵ هزار و ۷۲۳ مورد رأی اخطار برای واحدهای متخلف صادر شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد بیش از ۲ هزار و ششصد باب مغازه با مساحت بیش از ۳۲۷ هزار متر مربع پس از صدور اخطار بی توجهی مالکان پلمپ شدند.

معاون شهرسازی و معماری منطقه برخورد قاطع قانونی با تخلفات ساختمانی را در افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری مؤثر دانست و گفت: قاطعیت در برخورد با متخلفان ساختمانی علاوه بر صیانت از حقوق شهرداری و دیگر شهروندان، ارتقا ایمنی ساختمان‌ها را در پی خواهد داشت.

آراسته با اشاره به اجرای آرا ماده صد در سال گذشته افزود: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ رأی از کمیسیون‌های ده گانه ماده صد صادر شده و از این تعداد ۵۶۴ رأی به اجرا درآمد.

وی در ادامه گفت: از تعداد آرای صادر شده، ناحیه هفت با ۲۰۸ رأی دارای بیشترین رأی صادره و ناحیه هشت با ۲۰ رأی کمترین ناحیه دارای رأی بوده است.

وی از تخریب ۲۱ ملک دارای تخلف اشاره کرد و افزود: همچنین با هدف اجرای قوانین و حفظ صیانت شهروندان و به منظور برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی ۲۱ ملک متخلف با متراژ ۳ هزار و ۴۱۶ مترمربع در نواحی نه گانه منطقه در سال گذشته تخریب شد.

معاون شهرسازی و معماری در پایان رسیدگی به سد معبر ساختمانی، پوشش لفاف ساختمان‌ها، حصار کارگاهی و برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز، تغییر کاربری و تفکیک غیر مجاز اراضی و املاک، جمع آوری دیوار کشی غیر مجاز را از دیگر فعالیت‌های شهرداری این منطقه در خصوص برخورد با متخلفان ساختمانی در جهت ارتقا سطح ایمنی و رعایت اصول شهرسازی در ساخت و سازها عنوان کرد.

148
0 0