اجرای طرح آبیاری مویرگی در محدوده جنگل کاری های قدس

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید صالح محمود رباطی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در تکمیل این خبر گفت: مقدمات اجرای این طرح با اجرای عملیات لوله گذاری در جنگل کاری‌های قدس به مساحت ٣٠ هزار متر مربع در حال انجام است.
او هدف از اجرای این طرح را صرفه جویی و استفاده بهینه از آب در آبیاری فضای سبز اعلام کرد و افزود: در فاز بعدی این طرح، سنگ‌های معدنی به منظور اجرای سیستم آبیاری مویرگی استفاده می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه طرح آبیاری مویرگی فضای سبز برای اولین بار است که در کشور اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی انجام شده، این طرح در جنگل کاری‌های قدس تا ٢٠ خرداد آماده بهره برداری خواهد شد.
رباطی افزایش بازدهی آب مصرفی درختان را از مهمترین مزایای سیستم آبیاری مویرگی دانست و ادامه داد: آبیاری با فشارهای مختلف، دسترسی بیشتر به آب در مقایسه با آبیاری قطره‌ای و کاهش رشد بیماری‌های قارچی ناشی از رطوبت از دیگر قابلیت‌های این سیستم است.
براساس این گزارش سیستم آبیاری مویرگی از مدرن ترین روش‌های آبیاری روز دنیا است که طی آن آب از یک بستر زیرزمینی و از طریق لوله‌های کار شده به سنگ‌ها وارد و در نهایت به گیاهان تزریق می‌شود.

138
0 0