توسعه زیرساخت‌های حفظ و نگهداشت بوستان جنگلی سرخه حصار

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با اشاره به اهمیت نگهداشت بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری شرق تهران و یک از ذخایر غنی گیاهی و جانوری و ضرورت حفظ این سرمایه عظیم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دستور العمل های طرح فاصله گذاری اجتماعی، بوستان های جنگلی شهر تهران و به تبع آن بوستان سرخه حصار تعطیل هستند، با این وجود اقدامات جاری و طرح های زیر ساختی همچنان برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان و حفظ فضای سبز این مرکز تفرجگاهی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا کنون، چندین پروژه برای حفظ و نگهداشت این بوستان به اجرا در آمده است، اظهار داشت: بازسازی ۱۵ مخزن ژئو ممبران، تعمیر موتورخانه ها و تخلیه و تعبیه لوله های خروجی، بازسازی و نوسازی شبکه آب خام به منظور آمادگی برای آبیاری در فصل گرم سال از جمله طرح های در دست اجراست.

به گفته شهردار منطقه، ۳۵ دستگاه میکرو کنتور به منظور توسعه و بهسازی شبکه آب شرب نیز طی دو ماه ابتدای سال نصب شد.

وی افزود: فعالیت جاری و روزانه شامل نظافت، اقدامات بهداشتی و غربالگری ویژه کارگران، گندزدایی سطوح، رنگ آمیزی، رفع خاموشی و رسیدگی به فضای سبز بوستان به صورت مستمر انجام می شود. با توجه به بارش های بسیار مناسب در سال جاری و ایجاد شرایط مساعد برای رویش علف های هرز و مرتعی در بوستان، روزانه ۱۵ دستگاه علف تراش به صورت تمام وقت عملیات علف تراشی را در بوستان انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: جانمایی ۳۰۰ تله فرمونی جهت کنترل آفت پوست‌خوار کاج در بوستان و بازسازی دوربین های مدار بسته جهت حفظ امنیت در سرتاسر بوستان، از دیگر اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال جدید بوده است.

145
0 0