افتتاح نخستین مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان در مرکز تهران

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، نصراله آبادیان با اشاره به افتتاح ۴۰ پروژه خدماتی، عمرانی، ترافیکی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی در آینده نزدیک افزود: با توجه به حضور کودکان کار در محله های مرکزی پایتخت و ضرورت ساماندهی و رسیدگی به آنان برای ایجاد شرایط مناسب ورود به بازار کار و بهبود کیفیت زندگی این کودکان، با راه اندازی "مرکز پرتو" نخستین مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان در مرکز تهران ایجاد شده است.

آبادیان ادامه داد: با توجه به عدم وجود زیرساخت مناسب جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ بعد از بررسی های متعدد و مطالعات کارشناسی با همکاری اداره املاک منطقه، نسبت به جانمایی مکان مناسب اقدام کرد و ساختمانی را به امر مهم حمایت و ساماندهی کودکان کار اختصاص داده که با مشارکت خیرین و سازمان های مردم نهاد مرکز پرتو منطقه ۱۱ مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۱ اظهار داشت: کاربری این مرکز مهارت آموزی در راستای توانمندسازی و حرفه آموزی به کودکان کار و خیابان رده سنی ۱۴ الی ۱۸ سال بوده و دارای کلاس های آموزشی گرافیک، مکانیک، کامپیوتر، نقشه کشی، زبان انگلیسی، خیاطی، آرایش و پیرایش، برق، مهارت های زندگی و دروس تقویتی و پایه برای دختران و پسران در ۳ کلاس آموزشی و ۳ سالن کارگاهی است.

آبادیان خاطر نشان کرد: این مرکز خدمات حمایتی ویژه آسیب دیدگان اجتماعی مانند توزیع سبد کالا و اقلام ضروری به خانواده کودکان کار را نیز در دستور کار خود دارد.
به گفته شهردار منطقه ۱۱، مرکز پرتو با توجه به اهمیت صرفه و صلاح اقتصادی و اجتماعی شهرداری تهران و در راستای اجرا تعهدات مسئولیت اجتماعی سازمان ها نسبت به جلب مشارکت خیرین ذی مدخل (موسسه خیریه کارآفرینان آرا شمیران) مرکز مزبور را اندازی شد.

او همچنین یاد آور شد: "مرکز پرتو " به همراه دیگر پروژه های خدماتی، عمرانی، ترافیکی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی منطقه ۱۱ در خرداد ماه افتتاح خواهد شد.

"مرکز پرتو " در ساختمانی به مساحت ۵۰۰ متر مربع با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع در خیابان شوش نرسیده به میدان راه آهن کوچه شهید بهرام بیگی پلاک ۱ واقع شده است و در آن ۳ کلاس آموزشی بابت دروس نظری و۳ کارگاه فنی بابت دروس عملی درنظر گرفته شده است

137
0 0