جایزه داستان تهران برگزار می‌شود

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرداری منطقه یک از برگزاری جایزه‌ِ داستانِ تهران به منظور استخراج مجموعه‌ای از تصویرسازی‌ها و روایت‌های نویسندگان از شهری خبرداد.

این جایزه به مجموعه ای از داستان‌ها شهر تهران اختصاص می یابد، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهِ با محوریت شهرِ تهران که درواقع قهرمان این نوشتن داستان از شهر تهران به شهرداری کمک خواهد کرد تصویر مطلوب ساکنان این شهر روایت شود و افراد به خود و دیگران یادآوری کنند چه چیز از تهران دوست داشتنی و زیباست.

هر شهری داستانی دارد که برند آن شهر بر اساساً آن شکل گرفته و روایت میشود. شهر تهران به خاطر ساکنان و مهاجران متفاوت روایت های متفاوتی دارد. وقتی از برند یک شهر، یا شهر تهران حرف می‎زنیم منظور همین روایت‌های شکل گرفته حول زندگی در شهر است. روایت‌هایی که در ذهن ساکنان و شهروندان از زندگی روزمره در تهران وجود دارد و شاید کمتر کسی آن را به زبان می‌آورد. همان روایت‌هایی که نشان می‌دهد چرا تهران دوست‌داشتنی است؟ چرا با همه مشکلاتش آدم‌ها هر روز برای ماندن در این شهر و زندگی در این شهر تلاش می‌کنند. چه چیزی در تهران انسان‌ها را مسخ کرده است؟

مجموع این‌ها، تصویر شهر یا روح شهر را می‌سازد. این تصویر یک‌جایی در ذهن آدم‌های این شهر وجود دارد هر چند اگر وقتی راجع به آن فکر کنند به خاطرشان نیاید اما وجود دارد. ما هیچ جا به ثبت تجربه‌ی زندگی شهری نپرداخته‌ایم، این حکمی جامعه‌شناسانه نیست؛ این نتیجه‌ی شکل زندگی آدم‌ها در داستان‌هایی است که در تهران می‌گذرد. ما در حال فراموشی روزمرگی‌های تهران در دوران حال هستیم که تنها راه حفظ آن، روایت کردن، قصه گفتن و تعریف کردن آن است.

194
0 0