مسیر ویژه دوچرخه سواری درخیابان امام خمینی به بهره برداری می رسد

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمطلب توجهی با بیان این که احداث این مسیر در راستای اهداف توسعه شبکه دوچرخه سواری درسطح منطقه اجرایی شده است؛ گفت: با هدف ایجاد زیر ساخت های شهری برای ترویج دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل پاک، مسیر دوچرخه سواری خیابان امام خمینی (ره) در دست ساخت است.

توجهی افزود: دسترسی مسیر دوچرخه سواری در راستای شرقی– غربی منطقه و با اتصال به ایستگاه مترو دانشگاه امام علی و خیابان ولیعصر (عج) تکمیل می شود.

به گفته توجهی احداث مسیر دوچرخه سواری با عرض تقریبی ۵/۱ متر مسیر درجه یک جدا شده به طول ۸۵۰ متردر خیابان امام خمینی-حد فاصل میدان حرتا خیابان ولیعصر (عج) در حال انجام است که تا پایان مرداد امسال تمام می شود.

او همچنین بیان کرد: احداث ۱۰ ایستگاه بیدود در نیمه شمالی منطقه نیز انجام شده است که هر ایستگاه با طول تقریبی ۸ متر ظرفیت بین ۱۰-۱۳ عدد دوچرخه را دارد و راه اندازی این ایستگاهها باعث تشویق کاربران و ساکنین در سطح منطقه به دوچرخه سواری، عدم استفاده از وسایل حمل و نقل موتوری و توسعه حمل و نقل پاک شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ در باره فاز دوم این پروژه گفت: ادامه پروژه خیابان امام خمینی در فاز دوم حد فاصل خیابان ولی عصر (عج) تا میدان حسن آباد خواهد بود که اوایل تیر ماه آغاز می شود.

153
0 0