تاکید بر نقش و کمک مردم و مساجد در مقابله با کرونا

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه صد و سی و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با ورود جدی تمامی دستگاه‌ها به موضوع کرونا اظهار داشت: روز گذشته نخستین جلسه اصلی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تشکیل شد و امروز هم بنا بر اهمیت این موضوع شورای اجتماعی را با دستور کاری درباره کرونا آغاز کردیم و به بحث مشارکت‌های مردمی در قالب سمن‌ها، خیریه‌ها و تشکل‌های اجتماعی پرداختیم.

وی افزود: از تمامی گروه‌های مردمی، سمن‌ها، خیرین و تشکل‌های اجتماعی و همچنین مساجد دعوت می‌کنیم تا در زمینه مقابله با کرونا دستگاه‌ها و نهادها را یاری کنند.

وزیر کشور گفت: محور کار ما امروز در شورای اجتماعی این بود که چگونه بتوانیم از مردم در مراحل پیشگیری و درمان استفاده کنیم و همچنین نقش مردم را در زمینه معیشت، انضباط اجتماعی و دیگر مسائل این چنینی بررسی کردیم.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به تجربه تشکل‌ها و سمن‌ها در زلزله، سیل و مواردی مانند اربعین، می‌توانیم بگوییم که این گروه از افراد در کرونا هم می‌توانند کمک بسیاری به ما داشته باشند، همان طور که در موج اول تمامی این گروه‌ها جزو نفرات اولی بودند که به میدان آمدند.

وی گفت: بازنگری دقیقی بر روند حضور مردم در مشارکت‌های مربوط به کرونا انجام شده است و پیشنهادات خوبی مانند تشکیل کمیته فعال در زمینه مشارکت‌های مردمی در استان‌ها و محله‌ها هم مطرح شده است.

وزیر کشور با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد عملیاتی مقابله با کرونا گفت: در جلسه روز گذشته هم قرار شد غربالگری عمومی و تشخیص اولیه بیماری با اولویت و البته با رعایت فاصله اجتماعی در محله‌ها و مناطق برگزار شود و برای این کار هم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما از مردم درخواست می‌کنیم خودمراقبتی را سرلوحه خود قرار دهند، چرا که اگر هر کسی مراقب خودش باشد می‌توانیم شاهد باشیم که این بیماری به زودی در کشور فروکش می‌کند.

وی در پایان گفت: با تجربه‌ای که در همکاری مردم از اول انقلاب تا به الان داشتیم، مطمئنیم که می‌توانیم با کمک هموطنان سازوکاری ایجاد کنیم که در عین کثرت فعالیت‌های مردمی، به وحدت در سیاست و هدف برسیم.

214
0 0