راه اندازی «گذر فرهنگی» در محلات شرق پایتخت

به نقل از سایت اخبار شهری ، در شهر چه خبر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شریفی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه هشت، گفت: اولین گذر فرهنگی در بوستان نسترن در محله وحیدیه به عنوان یکی از محلات کم برخوردار منطقه راه اندازی شد.

وی افزود: دو گذر فرهنگی دیگر نیز در  بوستان های  شهید مصطفی خمینی (محله تهرانپارس ) و میدان نبوت  (محله هفت حوض)  برپا می شود.

معاون شهردار منطقه ۸ ادامه داد: انجام فعالیت های مفید و سازنده، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و تغییر نگاه به مسائل شهری و فرهنگ شهرنشینی از جمله اهداف برگزاری گذر فرهنگی در محلات است.

وی با اشاره به فعالیت گذرهای فرهنگی اضافه کرد: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، نمایش، برپایی غرفه های عرضه محصولات فرهنگی و آموزشی، انواع صنایع دستی و سوغات مراکز استان ها، نقاشی و خوشنویسی در گذرهای فرهنگی محلات منطقه ما اجرا می شود.

شریفی توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دیگر اهداف برگزاری گذرهای فرهنگی عنوان کرد: ایجاد فضاهای فرهنگی تاثیر بسزایی در شکل گیری روابط خانوادگی و اجتماعی دارد از این رو گذرهای فرهنگی با این هدف در نقاط مهم و پرتردد منطقه راه اندازی شد.

وی گفت: امیدوارم با استقبال خوب شهروندان و اجرای برنامه های مطلوب فرهنگی، هنری و اجتماعی گام موثری را در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی برداریم.

205
0 0